Video: US-Made Bombs Used in Unlawful Airstrikes in Yemen

The Saudi Arabia-led coalition killed several dozen civilians in three apparently unlawful airstrikes in September and October 2016. The coalition’s use of United States-supplied weapons in two of the strikes, including a bomb delivered to Saudi Arabia well into the conflict, puts the US at risk of complicity in unlawful attacks.

The attacks underscore the urgent need for foreign governments to suspend all arms sales to Saudi Arabia and for the United Nations human rights office to send additional investigators to Yemen to carry out credible investigations of alleged abuses by the coalition, the Houthis and their allies, and all other parties to the conflict, Human Rights Watch said.

اليمن: قنابل أمريكية الصنع تُستخدم في ضربات جوية غير قانونية

قالت “هيومن رايتس ووتش” اليوم إن التحالف في اليمن بقيادة  السعودية أوقع عشرات القتلى بين المدنيين في 3 غارات تبدو غير قانونية في سبتمبر/أيلول وأكتوبر/تشرين/الأول 2016. استخدام التحالف أسلحة زوّدته بها الولايات المتحدة في 2 من الهجمات، بما في ذلك قنبلة سُلّمت للسعودية بعد أشهر من بدء النزاع، يضع الولايات المتحدة في خطر التواطؤ في هجمات غير قانونية.

قالت هيومن رايتس ووتش إن الهجمات تؤكد الحاجة المُلحّة إلى تعليق الحكومات الاجنبية كل مبيعات الأسلحة للسعودية، وأن يبعث مكتب المفوض السامي الأممي لحقوق الإنسان مُحققين إضافيين إلى اليمن لإجراء تحقيقات ذات مصداقية في الانتهاكات المفترضة التي يرتكبها التحالف والحوثيون وحلفاؤهم، وكل أطراف النزاع الآخرين.